Karbon Temizleme Hizmeti:

Karbon Temizleme hizmetimiz kapsamında karbon, emme manifold ve dizel partikül filtresi temizleme hizmetleri verilmektedir.

Dizel yakıtlar ve benzin, aynı kömür gibi bir hidrokarbon bileşiği olan ve fosil oluşum sonucunda meydana gelen ham petrolden elde edilmektedir. Hidrokarbon bileşikleri yandığı zaman, yanma sürecinin doğal sonucu olarak, kurum oluşumu meydana gelmektedir. Kurum ya da karbon birikintileri, dizel ve benzinle çalışan tüm araç motorlarında oluşmakta ve tamamen temizlenmesi mümkün olmamaktadır.

Karbon Temizleme işleminde elde edeceğiniz faydalar:

  • Karbon temizleme işlemi düzenli olarak yapıldığında motorun ömrü uzamakta ve performansı artmaktadır (40.000 km’de bir yapılması tavsiye edilir.).
  • Karbon temizleme işlemi sonrasında yakıt tüketimi düşmekte bununla beraber çevreye salınan zararlı egzoz gazları azalmaktadır.




Emme Manifold Temizleme Hizmeti:


Dizel ve benzinli araçlar için hava emiş sistemi temizleme hizmeti olarak tanımlanmaktadır.

Emme Manifold Temizleme Hizmeti, emme manifoldu, EGR valfi, turbo palleri ve gaz kelebeği içerisindeki karbon partiküllerini temizleyerek motorun mümkün olan en üst seviyedeki performansına ve düşük yakıt tüketim değerlerine ulaşmasına katkıda bulunmaktadır.

Karbon Temizleme Hizmeti ile aracınızın yakıt sistemi temizlenirken, Emme Manifoldu Temizleme Hizmeti ile aracınızın hava emiş sistemleri temizlenmektedir.

Dizel Partikül Temizleme Hizmeti:

Dizel Partikül Filtresi (DPF), seramik yapılı çok sayıda kapalı ve açık hücrelerin bir araya gelmesiyle oluşmuş kurum partiküllerini biriktiren belirli ömrü olan bir filtredir. Araç kullanıldığı sürece biriken bu kurum partikülleri (parçacıklar) rejenerasyon denilen filtrenin kendi kendini temizleme özelliği ile küle dönüştürülerek filtre içerisinden egzoza, egzozdan dış ortama atılmaktadır.

Dizel Partikül Filtresi içerisinde biriken kurumun temizlenmemesi durumunda;

  • Partikül filtresinin kısa sürede tıkanıp değiştirilmesine,
  • Yakıt tüketiminin önemli ölçüde yükselmesine,
  • Katalitik konvertörün ömrünün kısalmasına,
  • Motor gücü ve torkunun azalmasına,
  • Araç turbosunun ömrünün kısalmasına ve sistemdeki parçaların arızalanmasına neden olabilmektedir.